Znamy wyniki tegorocznego naboru do programu Promocja Języka Polskiego - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Spośród 40 złożonych wniosków wyłoniono 18, w ramach których polskie uczelnie i instytuty badawcze w partnerstwach międzynarodowych będą realizować projekty promujące język polski. Pierwsze z nich ruszą już w październiku tego roku i mogą potrwać do końca grudnia 2025 roku. Łączna kwota finansowania wszystkich wyróżnionych projektów wynosi 2 373 096,77 zł.

Lista podmiotów, które otrzymały finansowanie na rok akademicki 2024/2025.

Instytucje partnerskie wyłonionych projektów pochodzą ze Szwecji, Finlandii, Turcji, Litwy, Chorwacji, Czech, Włoch, Niemiec, Korei Południowej, Chin, Wielkiej Brytanii, Ukrainy, a także Argentyny, Islandii i Tanzanii, które w tym roku pojawiły się na liście współpracowników w programie Promocja języka polskiego po raz pierwszy.

 

NAWA mapa kraje PJP v4

 

Celem Programu jest promocja języka polskiego powiązana z elementami historii i kultury Polski. Dzięki finansowaniu przedsięwzięć budujących jakość kształcenia i prestiż języka polskiego jako obcego chcemy trwale wpływać na wizerunek Polski w świecie.

O udział w Programie mogą ubiegać się polskie uczelnie i instytucje naukowe podejmujące działania na rzecz promocji języka polskiego na poziomie akademickim. Projekt może być realizowany przez jedną instytucję, ale preferowane są projekty w międzynarodowym partnerstwie. Partnerami w projekcie mogą być zagraniczne uczelnie lub instytucje naukowe.

W ramach Programu finansowane są projekty, działania i inicjatywy służące rozpowszechnianiu języka polskiego jako obcego, wzmocnieniu jakości jego kształcenia i jednocześnie skierowane do szerszego grona odbiorców. Proponowane przez wnioskodawców działania to najczęściej warsztaty językowe i metodyczne, a także warsztaty dotyczące różnych aspektów polskiej kultury, wykłady, publikacje w formie elektronicznej i tradycyjnej, seminaria, konkursy.

 

W dotychczasowych sześciu edycjach programu Promocja języka polskiego zrealizowano łącznie 73 projekty z udziałem 103 partnerów z zagranicy. Dotychczasowe projekty realizowane były we współpracy z partnerami z Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Czech, Ekwadoru, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Irlandii, Kazachstanu, Korei Południowej, Litwy, Łotwy, Niderlandów, Niemiec, Peru, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii, Stanów Zjednoczonych, Turcji, Ukrainy Uzbekistanu, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Udostępnij