Ponad stu uczestników podczas II Direct to Internationalization - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

29 czerwca, tuż przed wakacjami, już po raz drugi spotkaliśmy się w ramach cyklu Direct to Internationalization z prawie 150 przedstawicielami polskich uczelni oraz instytucji zaangażowanych w szkolnictwo wyższe. Podczas drugiego szkolenia uczestnicy mieli okazję posłuchać m.in. Edwina van Rest’a, prezesa Studyportals oraz członka EAIE General Council. Gość specjalny poprowadził sesję na temat najnowszych trendów w marketingu międzynarodowym oraz rekrutacji studentów zagranicznych, z uwzględnieniem zagadnienia czym uniwersytety przyszłości powinny się kierować w swoich działaniach.

Kolejna edycja Direct to Internationalization była okazją do wspólnego zastanowienia się nad niełatwymi zagadnieniami związanymi z internationalizacją i refleksją nad ich kondycją w polskiej przestrzeni edukacji wyższej. Warsztat networkingowy prowadzony przez Aleksandrę Daszkowską-Kamińską z NAWA pozwolił wszystkim uczestnikom przedyskutować w grupach ważne dylematy, m.in. sytuację związaną z dużą ilością studentów zagranicznych pochodzących z krajów wschodnich, zarobkami naukowców czy wsparciem w rekrutacji uchodźców.

Uczestnicy mieli także możliwość, podobnie jak podczas ostatniej edycji, wzięcia udziału w jednym ze spotkań dotyczących strategicznych rynków edukacyjnych: Chin, Indii lub Ukrainy, czyli powakacyjnych destynacji kampanii Ready Study Go! Poland. Podczas warsztatu dotyczącego rynku edukacyjnego Indii, prowadząca Liliana Lato z Uniwersytetu Łódzkiego nie tylko zaprezentowała system szkolnictwa wyższego w tym krau, ale również wskazała na ważne elementy, o których uczelnie powinny pamiętać przy rekrutacji studentów z tego kraju. Uczestnicy warsztatu mogli dowiedzieć się w jaki sposób współpracować z agentami, a także o jakich czynnikach kulturowo-społecznych warto pamiętać. Spotkanie poświęcone współpracy z chińskimi instytucjami szkolnictwa wyższego poprowadził Tadeusz Chomicki, były ambasador RP w Republice Korei i Chińskiej Republice Ludowej, obecnie przewodniczący Fundacji Edukacji Polsko-Chińskiej. Przedstawiciele uczelni mieli szansę szczegółowo poznać model funkcjonowania szkolnictwa chińskiego oraz specyfikę rynku, włączając w to aspekty kulturowe i metody uczenia. Ożywiona dyskusja na temat chińskiego rynku obrazuje jak dużym zainteresowaniem polskich uczelni cieszy się rekrutacja oraz współpraca dwustronna w Chinach. Zainteresowanie to także nie maleje w przypadku znanego już specjalistom rekrutacji na studia wyższe w Polsce rynku – Ukrainy. Zenoviya Shits z Politechniki Warszawskiej skupiła się na najważniejszych aspektach dotyczących kwestii kulturowych u polskich sąsiadów, odnosząc je zarówno do działań w obszarze rekrutacyjnym, jak i do bardzo istotnego etapu wdrażania studenta zagranicznego i procesu jego adaptacji. Istotne było dla uczestników zwrócenie uwagi na rolę polskiego studenta w integrowaniu kolegów z Ukrainy oraz poszerzanie świadomości kulturowej także tej grupy, jako w sposób bezpośredni zaangażowanej w relację ze studentami zagranicznymi.

Piątkowe spotkanie zakończył warsztat przygotowany przez Weronikę Rochacką-Gagliardi oraz Alicję Gackowską z Design Provision, który miał na celu przedstawić proces user expirence oraz zainspirować do czerpania z jego idei w szkolnictwie wyższym, ze szczególnym uwzględnieniem roli studenta zagranicznego. Trenerki przybliżyły proces projektowania takiej usługi, jak i najlepsze międzynarodowe przykłady.

Na kolejne spotkanie z cyklu Direct to Internationalization zapraszamy już jesienią!

 

 79B0610

 79B0680

 79B0723

 79B1036

 79B1089

 79B1113

 79B0960

Projekt Direct to Internationalization skierowany jest do pracowników szkół wyższych w Polsce zaangażowanych w umiędzynarodowienie studiów, głównie pod kątem rekrutacji studentów zagranicznych, ale w kolejnych latach będziemy chcieli poszerzyć go także o pozostałe obszary związane z internacjonalizacją. W obecnym roku akademickim będziemy mieli przyjemność zaprosić uczelnie na nasze spotkania czterokrotnie. Zachęcamy do śledzenia informacji na naszej stronie oraz do zapisu na newsletter NAWA.

Relacja fotograficzna z wydarzenia już dostępna na naszym profilu Flickr.

Udostępnij