Podsumowanie Peer learning activity w ramach projektu OCTRA 2 - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Spotkanie Peer learning activity „Online course catalogues reflecting study programmes, study courses and micro-credentials” w dniu 20.03.2024 roku będące częścią projektu Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2 (OCTRA2) zostało zorganizowane przez NAWA we współpracy z koordynatorem projektu Academic Information Centre (Latvia). Udział wzięło w nim około 50 przedstawicieli ośrodków ENIC-NARIC i środowisk akademickich. Warsztaty w całości poświęcono zagadnieniom związanym z katalogami kursów online oraz mikropoświadczeniom.  

Spotkanie otworzyła Dyrektor Biura Uznawalności Wykształcenia NAWA Hanna Reczulska, która powitała gości, zarówno będących na miejscu, jak i uczestników online. Następnie Gunta Kinta, przedstawicielka Academic Information Centre (Latvia), przedstawiła uczestnikom informacje dotyczące postępu projektu oraz dalszych planowanych działań. W spotkaniu uczestniczyła także dr Zofia Sawicka, Zastępca Dyrektora NAWA, która przybliżyła uczestnikom informacje o programach NAWA wspierających krótkie formy kształcenia, w tym mikropoświadczenia. 

Kolejne prezentacje pokrywały następujące tematy: 

  1. Exploration of information provision on Bologna Cycle study programmes and micro-credentials (Comparative Report and Guidelines) – prezentacja AIC (Latvia), prelegentki:  Līva Šmaukstele i Baiba Ramina przedstawiły raport porównawczy z wynikami badań dotyczących katalogów kursów online oraz udzielania informacji o mikropoświadczeniach, jak również wytyczne dotyczące udoskonalania katalogów kursów i udostępniania informacji o mikropoświadczeniach do wykorzystania w ocenie kwalifikacji. 
  2. Case study: country report of Romania – prezentacja National Centre for Recognition and Equivalence of Diplomas (Romania), prelegentka: Gianina Chirazi zaprezentowała wyniki  badań dotyczące katalogów kursów online i mikropoświadczeń w Rumunii oraz krajowe rekomendacje. 
  3. Case study: country report of Bulgaria – prezentacja National Centre for Information and Documentation (Bulgaria), prelegentki: Ani Metodieva i Kirilka Kirova przedstawiły wyniki badań dotyczące mikropoświadczeń w Bułgarii oraz krajowe wyzwania i rekomendacje. 
  4. Student’s perspective on course catalogues (and micro-credentials) – prezentacja Przedstawiciela Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej i członka Rady NAWA, Michała Siwka, który mówił o kluczowej roli katalogów kursów w szkolnictwie wyższym. Zaprezentował także oczekiwania, możliwości i motywacje instytucji szkolnictwa wyższego do oferowania mikropoświadczeń oraz konieczność podniesienia świadomości na temat procesów, celów i możliwości związanych z mikropoświadczeniami. 
  5. Example of good practice – publishing information on micro-credentials – prezentacja BA School of Business and Finance (BASBF, Latvia), prelegentki: Sandra Kraže i Ennata Kivrina przedstawiły modułowy kurs (mikropoświadczenie) zapewniający uzyskanie kwalifikacji w zakresie zarządzania finansami oraz przyszły rozwój mikropoświadczeń w BASBF. 

Spotkanie zwieńczyła dyskusja panelowa, moderowana przez Natalię Czujko, Starszego Specjalistę w Biurze Uznawalności Wykształcenia NAWA.  

Paneliści: 

  • Dr Axel Dessein, International Education Analyst, UK ENIC (United Kingdom), 
  • Dženan Omanović, Head of Department for Information and Recognition, Centre for Information and Recognition of Qualifications in Higher Education – ENIC BiH and Vice President of the ENIC Bureau (Bosnia and Herzegovina), 
  • Dr Agnese Rusakova, senior researcher Faculty of Educational Sciences and Psychology, University of Latvia and Policy and Legal Officer of the FORTHEM Alliance (Latvia), 
  • Andrina Wafer, Head of International Mobility and Prior Learning, Development Directorate, Quality and Qualifications Ireland (Ireland). 

Poruszono zagadnienia istotne dla dalszego rozwoju prac projektowych: 

  • główne korzyści z publikowania informacji o mikropoświadczeniach na stronach internetowych
  • główne wyzwania związane z udostępnianiem informacji na temat mikropoświadczeń 
  • publikacja informacji dotyczących mikropoświadczeń w celu potwierdzenia uznawania tych kwalifikacji 

Wnioski z powyższej dyskusji przyczynią się do dalszego postępu projektu i będą miały bezpośredni wpływ na ostateczny kształt przygotowywanych wytycznych dotyczących kursów katalogów online oraz mikropoświadczeń. 

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami ze spotkania oraz pełnymi informacjami o projekcie na stronie NAWA poświęconej OCTRA 2

MicrosoftTeams image 84

Udostępnij