Apostille i legalizacja - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Apostille / legalizacja to poświadczenie o urzędowym charakterze dokumentu krajowego potrzebne, jeśli ma on być użyty za granicą.

Może być przydatne, gdy udajesz się do innego kraju, np. w celu kontynuowania nauki, podjęcia pracy czy do legalizacji pobytu. Aby taki dokument był ważny, musi być poddany procedurze nadania apostille lub legalizacji.


Od 1 lutego 2018 r. Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej przejęła kompetencje związane uwierzytelnianiem dokumentów wydawanych przez polskie uczelnie podległe poszczególnym ministrom. Jest to pierwszy (wymagany) etap przed uzyskaniem legalizacji Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Tego samego dnia NAWA przejęła również od Ministerstwa Spraw Zagranicznych kompetencje związane z wydawaniem klauzuli apostille na polskich dokumentach związanych z przebiegiem i ukończeniem studiów wyższych.




Przepisy regulujące kwestie uwierzytelniania dokumentów związanych z przebiegiem i ukończeniem studiów wyższych:

 

 

 

Udostępnij