International Database on Higher Education Entry Qualifications (qENTRY+)
Od września 2020 r. do sierpnia 2022 r. NAWA uczestniczyła w projekcie qENTRY+ , koordynowanym przez włoski ośrodek uznawalności CIMEA. Partnerami w projekcie były również ośrodki ENIC-NARIC z Belgii (Flandrii), Bułgarii i Holandii.
Projekt koncentrował się na kwalifikacjach, które uprawniają do wstępu na studia wyższe w systemach edukacji poszczególnych państw.
Działania zrealizowane w ramach projektu:
- poszerzenie i uzupełnienie zasobów bazy Q-ENTRY Database, zawierającej informacje o świadectwach i innych dokumentach uprawniających do podjęcia studiów; w chwili zakończenia projektu objęła ona 115 kwalifikacji z 55 państw, oraz międzynarodowe kwalifikacje International Baccalaureate i European Baccalaureate;
- badania w formie grup fokusowych, skupione na wyzwaniach i potrzebach uczelni w zakresie współpracy i wsparcia we wprowadzeniu i stosowaniu automatycznego uznawania kwalifikacji na poziomie średnim w celu podjęcia studiów pierwszego stopnia lub studiów jednolitych;
- warsztat dotyczący wspierania uczelni w wyzwaniach związanych z automatycznym uznawaniem zagranicznych świadectw, przeprowadzony podczas dorocznego spotkania ośrodków uznawalności ENIC i NARIC w dniach 19-21 czerwca 2022 r. w Dublinie.
Wnioski z przeprowadzonego przez każdego z partnerów projektu badania oraz informacje zebrane od ekspertów z ośrodków uznawalności stały się podstawą do opracowania publikacji:
Automatic Recognition in Practice: examples and tools from the project partner countries
Zawiera ona informacje o wymaganiach co do dokumentów uprawniających do wstępu na studia w każdym z państw partnerskich oraz wskazówki i przykłady dobrych praktyk w uznawalności zagranicznych świadectw.
Informacje o projekcie na stronie CIMEA (w języku angielskim).
Realizacja projektu finansowana była ze środków Komisji Europejskiej.