Micro-credentials linked to the Bologna key commitments (MICROBOL)
Dyrektor Biura uznawalności wykształcenia jako przedstawiciel Ministerstwa Edukacji i Nauki uczestniczy w realizacji projektu MICROBOL.
Celem projektu jest zidentyfikowanie czy i jak można wykorzystać istniejące narzędzia bolońskie i/lub jak należy je dostosować, aby mogły być stosowane do tzw. mikropoświadczeń (microcredentials).
Projekt skupia się przede wszystkim na mikropoświadczeniach dostarczanych przez instytucje szkolnictwa wyższego lub w powiązaniu z nimi, ale dotyka również tych dostarczanych w całości przez firmy lub organizacje non-profit, systemu "otwartych odznak" i innych elementów "mikro"-nauczania, które mogą być uznawane przez instytucje szkolnictwa wyższego.
Aby osiągnąć ten cel, przeprowadzona zostanie analiza dokumentów, po której nastąpią działania w ramach trzech grup roboczych, skupiające się na trzech obszarach:
- ramach kwalifikacji,
- uznawalności wykształcenia,
- zapewnianiu jakości kształcenia.
W wyniku spotkań i warsztatów, podczas których przedstawiciele ministerstw, eksperci i zainteresowane strony ocenią obecne praktyki i polityki związane z mikropoświadczeniami, w ramach projektu zaproponowane zostaną wspólne europejskie ramy dla microcredentials.
Koordynatorem projektu jest flamandzkie Ministerstwo Edukacji. Partnerami projektu są:
- Ministerstwo Edukacji i Kultury Finlandii,,
- CIMEA – ośrodek ENIC-NARIC z Włoch,
- EUA (European University Association),
- ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education),
- partner stowarzyszony: EQAR (European Quality Assurance Register for Higher Education).
W pracach poszczególnych grup uczestniczą eksperci powoływani przez ministerstwa do spraw ram kwalifikacji, uznawalności wykształcenia oraz zapewniania jakości kształcenia.
Więcej informacji o projekcie (w języku angielskim).