Jak uzyskać apostille - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

UWAGA! Z uwagi na ogromną ilość wniosków:

- NAWA nie odpowiada na zapytania dotyczące statusu sprawy przed upływem terminu 30 dni, licząc od daty otrzymania i zarejestrowania dokumentów.
Datę dostarczenia korespondencji do NAWA można sprawdzić samodzielnie na stronie internetowej Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, w zależności od sposobu wysłania dokumentów;

- w wyjątkowych sytuacjach czas rozpatrywania wniosków o apostille może ulec wydłużeniu i przekroczyć wskazany poniżej termin 30 dni.

 

  1. Skompletuj dokumenty, na których chcesz uzyskać apostille (wcześniej sprawdź, jakie dokumenty poświadcza NAWA).
  2. Wypełnij wniosek o wydanie apostille Wniosek-o-apostille  Wniosek musi zostać podpisany przez właściciela dokumentów.
    Klauzula RODO
  3. Dołącz potwierdzenie zaksięgowanej opłaty – 60 zł za każdy dokument (Uwaga: dyplom i suplement do dyplomu to dwa odrębne dokumenty) na następujący rachunek bankowy:

Odbiorca: Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa

Numer rachunku: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 

Dla płatności z zagranicy:

  • SWIFT CODE: CITIPLPX
  • IBAN: PL21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 

Tytułem: opłata skarbowa za wydanie apostille + imię i nazwisko właściciela dokumentów

Ważne!

Nie ma możliwości dokonania wpłaty w siedzibie NAWA. Nie jest również możliwe przesłanie opłaty gotówką wraz z wnioskiem. Wnioski takie nie będą realizowane, a przekazane środki będą zwracane przelewem pocztowym po potrąceniu jego kosztów.

  1. Sprawdź, z czego się składa KOMPLET DOKUMENTÓW i prześlij go pocztą na adres:

    Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
    ul. Polna 40
    00-635 Warszawa

    lub złóż w kancelarii NAWA.

Ważne!

Kancelaria nie zajmuje się weryfikacją złożonych wniosków. Jeżeli wniosek będzie niekompletny, otrzymasz wezwanie do jego uzupełnienia.

  1. Wnioski rozpatrywane są w kolejności ich wpływu do NAWA. Maksymalny czas oczekiwania wynosi 30 dni.
  1. Potwierdzone dokumenty możemy wysyłać do ciebie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru albo – jeżeli wybierzesz opcję odbioru osobistego lub przez osobę upoważnioną – wyślemy do ciebie mailem informacje o terminie, w którym możesz się po nie zgłosić. Jeżeli nie odbierzesz dokumentów we wskazanym terminie – odeślemy je pocztą na adres, który podasz we wniosku.

    UWAGA 

    Od dnia 01.03.2024 (liczy się data stempla pocztowego) w przypadku wyboru korespondencyjnego odbioru dokumentów (wysyłka listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru), nie będzie możliwości odesłania dokumentów do państw innych niż kraje Unii Europejskiej, Islandia, Liechtenstein, Norwegia i Szwajcaria. 

    W takim przypadku należy podać adres osoby upoważnionej do doręczeń w Polsce, na który zostaną przesłane poświadczone dokumenty.


Jeżeli dokumenty będzie odbierać osoba trzecia, niewskazana wcześniej przez ciebie we wniosku, konieczne jest pisemne upoważnienie.

Ważne!

Podczas odbioru dokumentów należy mieć przy sobie dowód tożsamości.

Po odbiór dokumentów możesz się zgłosić dopiero po otrzymaniu maila z informacją, że są one gotowe.

Dokumenty nieodebrane we wskazanym terminie odsyłamy listem poleconym na adres wskazany we wniosku.

Apostille PL

Udostępnij