Jak uzyskać apostille - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

  1. Skompletuj dokumenty, na których chcesz uzyskać apostille (wcześniej sprawdź, jakie dokumenty poświadcza NAWA).
  2. Wypełnij wniosek o wydanie apostille pdfWniosek-apostille.pdf576.62 KB. Wniosek musi zostać podpisany przez posiadacza dokumentów.
  3. Dołącz potwierdzenie wpłaty (60 zł – za każdy dokument) na następujący rachunek bankowy:

Odbiorca: Urząd m.st. Warszawy, Dzielnica Śródmieście, ul. Nowogrodzka 43

Numer rachunku: 60 1030 1508 0000 0005 5001 0038

Dla płatności z zagranicy:

  • · SWIFT CODE: CITIPLPX
  • · IBAN: PL60 1030 1508 0000 0005 5001 0038

Tytułem: opłata skarbowa za wydanie apostille + imię i nazwisko posiadacza dokumentów

Ważne!

 

Nie ma możliwości dokonania wpłaty w siedzibie NAWA. Nie jest również możliwe przesłanie opłaty gotówką wraz z wnioskiem. Wnioski takie nie będą realizowane, a przekazane środki będą zwracane przelewem pocztowym po potrąceniu jego kosztów.

 

  1. Komplet dokumentów prześlij pocztą na adres:

    Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
    ul. Polna 40
    00-635 Warszawa

    lub złóż w kancelarii NAWA.

    Komplet dokumentów składa się z:
  • wypełnionego wniosku o apostille,
  • dokumentów, które chcesz poświadczyć apostille,
  • potwierdzenia wpłaty.

Ważne!

Kancelaria nie zajmuje się weryfikacją złożonych wniosków. Jeżeli wniosek będzie niekompletny, otrzymasz wezwanie do jego uzupełnienia.

  1. Wnioski rozpatrywane są w kolejności ich wpływu do NAWA. Czas oczekiwania zależy od liczby złożonych wniosków, z reguły nie przekracza jednak 14 dni. Maksymalny czas oczekiwania wynosi 30 dni.
  1. Potwierdzone dokumenty możemy wysyłać do ciebie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru albo – jeżeli wybierzesz opcję odbioru osobistego lub przez osobę upoważnioną – wyślemy do ciebie mailem informacje o terminie, w którym możesz się po nie zgłosić. Jeżeli nie odbierzesz dokumentów we wskazanym terminie – odeślemy je pocztą na adres, który podasz we wniosku.

Jeżeli dokumenty będzie odbierać osoba trzecia, niewskazana wcześniej przez ciebie we wniosku, konieczne jest pisemne upoważnienie.

Ważne!

Podczas odbioru dokumentów należy mieć przy sobie dowód tożsamości.

Po odbiór dokumentów możesz się zgłosić dopiero po otrzymaniu maila z informacją, że są one gotowe.

Dokumenty nieodebrane we wskazanym terminie odsyłamy listem poleconym na adres wskazany we wniosku.

Udostępnij

Menu