Jak złożyć wniosek - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

UWAGA! Z uwagi na ogromną ilość wniosków:

- NAWA nie odpowiada na zapytania dotyczące statusu sprawy przed upływem terminu 30 dni, licząc od daty otrzymania dokumentów.
Datę dostarczenia korespondencji do NAWA można sprawdzić samodzielnie na stronie internetowej Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, w zależności od sposobu wysłania dokumentów;

- czas rozpatrywania wniosków o weryfikację i poświadczenie dokumentów może ulec wydłużeniu i przekroczyć wskazany poniżej termin 30 dni.

 

Zanim przystąpisz do wypełnienia wniosku:

  1. przygotuj dokumenty, które chcesz uwierzytelnić / opatrzyć klauzulą apostille
    (Skany i kserokopie dokumentów nie są akceptowane!);

  2. sprawdź i upewnij się, jaka procedura wymagana jest w kraju, do którego się
    udajesz lub w którym będziesz potrzebował przedłożyć poświadczony dokument;

  3. wybierz odpowiedni elektroniczny wniosek i wypełnij go na stronie internetowej:

    wypełnij wniosek


    • po uzupełnieniu niezbędnych danych kliknij przycisk „wygeneruj wniosek”, wydrukuj go,

    • zapoznaj się z treścią obowiązku informacyjnego dot. przetwarzania danych osobowych,
    • wpisz datę na wniosku oraz podpisz go,

      Pamiętaj:

      - Pierwsza część wniosku dotycząca danych wnioskodawcy musi zawierać dane osobowe i teleadresowe właściciela dokumentów.

      - Wniosek musi być podpisany niebieskim długopisem przez właściciela dokumentów.

      - Osoba trzecia może podpisać wniosek w imieniu wnioskodawcy, o ile jest ustanowionym pełnomocnikiem i do wniosku dołączy kopię pełnomocnictwa w jęz. polskim lub angielskim oraz jego oryginał (do wglądu).

      - W przypadku uwierzytelnienia dokumentu w NAWA, należy go potem zalegalizować w MSZ


  4. wnieś opłatę na odpowiednie konto, w wysokości odpowiadającej ilości składanych dokumentów;

    - w przypadku płatności w walucie innej niż PLN należy sprawdzić kurs średni wg tabeli NBP

    pl numery kont

    Nie ma możliwości dokonania wpłaty w siedzibie NAWA.

    Nie jest również możliwe przesłanie opłaty gotówką wraz z wnioskiem. Wnioski takie nie będą realizowane, a przekazane środki będą zwracane przelewem pocztowym po potrąceniu jego kosztów

  5. wydrukuj potwierdzenie wniesionej opłaty;

  6. dostarcz do siedziby NAWA przygotowany komplet dokumentów (składający się z wniosku, potwierdzenia opłaty oraz dokumentów będących przedmiotem poświadczenia);
    Możesz to zrobić:
    • osobiście,
    • za pośrednictwem osoby trzeciej (do samego złożenia kompletu dokumentów nie jest wymagane upoważnienie),
    • wysłać pocztą lub kurierem na adres:


    Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
    ul. Polna 40
    00-635 Warszawa


    Kancelaria NAWA czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 08:30-16:30.

    Nie jest wymagana rezerwacja wizyty w celu złożenia dokumentów.

    Uwaga,
    Kancelaria nie zajmuje się weryfikacją złożonych wniosków. Jeżeli wniosek będzie niekompletny, stosowną informację mailową wyślemy do Ciebie lub Twojego pełnomocnika.



    Czas na rozpatrzenie wniosku i weryfikację merytoryczną dokumentów wynosi 30 dni od momentu złożenia i zarejestrowania kompletu dokumentów w siedzibie NAWA
    .

    Wnioski weryfikowane są zgodnie z datą i kolejnością wpływu.
    W wyjątkowych sytuacjach czas weryfikacji dokumentu może ulec wydłużeniu i przekroczyć wskazany wyżej termin 30 dni.

    Datę dostarczenia korespondencji do NAWA możesz sprawdzić samodzielnie na stronie internetowej Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, w zależności od sposobu wysłania dokumentów.

    NAWA nie odpowiada na zapytania dotyczące statusu sprawy przed upływem terminu 30 dni, licząc od daty otrzymania i zarejestrowania dokumentów.
    Po tym terminie status wniosku możesz sprawdzić wysyłając mail na adres
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
    W mailu prosimy o podanie pełnego imienia i nazwiska właściciela dokumentu oraz przybliżonej daty złożenia wniosku.

     

    Odbiór dokumentów

     Jeśli we wniosku wybrałeś odbiór osobisty dokumentu lub odbiór za pośrednictwem osoby upoważnionej, to po zakończeniu procesu weryfikacji i poświadczeniu dokumentów, w odrębnej wiadomości elektronicznej,  wyślemy informację z proponowaną datą i godziną odbioru.

    Jeżeli dokumenty będzie odbierać osoba trzecia, niewskazana wcześniej przez Ciebie we wniosku, konieczne jest okazanie pisemnego upoważnienia. Jego skan lub kserokopia nie będą akceptowane.

    Podczas odbioru dokumentu należy okazać dokument tożsamości
    .


    Dokumenty nieodebrane w terminie 7 dni (od proponowanej daty odbioru), zostaną odesłane listem poleconym na adres wskazany we wniosku, a w przypadku obywateli spoza  krajów Unii Europejskiej oraz spoza Islandii, Lichtenstainu, Norwegii i Szwajcarii na adres pełnomocnika do doręczeń w Polsce.

    Natomiast jeśli we wniosku wybrałeś odbiór dokumentów za pośrednictwem poczty tradycyjnej, to niezwłocznie po zakończonym procesie dokumenty zostaną odesłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na wskazany przez Ciebie adres.

     Uwaga: Dokumenty odsyłamy wyłącznie do krajów Unii Europejskiej, Islandii, Liechtensteinu, Norwegii i Szwajcarii.
    W innym przypadku należy podać adres pełnomocnika do doręczeń w Polsce, na który zostaną przesłane zalegalizowane dokumenty/opatrzone apostille.

Udostępnij