I-Comply - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Implementation of LRC COMPLIant recognition practices in the EHEA 

(I-Comply)

NAWA, pełniąca rolę polskiego ośrodka ENIC-NARICwspólnie z ośrodkami ds. uznawalności wykształcenia z Holandii, Danii, Estonii, Francji, Litwy, Norwegii, Ukrainy oraz Włoch, przystąpiła do realizacji projektu Implementation of LRC COMPLIant recognition practices in the EHEA (I-Comply).

Koordynatorem projektu jest holenderskie Ministerstwo Edukacji, Kultury i Nauki. Realizacja projektu finansowana jest ze środków Komisji Europejskiej, w ramach programu Erasmus+ KA3 Support to the implementation of EHEA reforms.

Podstawowym celem projektu jest usprawnienie systemu uznawalności wykształcenia w państwach Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego poprzez:

1) dokonanie przeglądu krajowego systemu uznawalności wykształcenia oraz stworzenie i – w zależności od możliwości – zrealizowanie planu jego usprawnienia;

2) stworzenie modeli dobrej praktyki w celu wspierania instytucji szkolnictwa wyższego w zakresie uznawalności wykształcenia;

3) promocję automatycznej uznawalności wykształcenia.

Działania zrealizowane w ramach projektu:

  • zebranie dobrych praktyk z zakresu wspomagania uczelni we wdrażaniu procedur uznawalności w pełni zgodnych z Konwencją Lizbońską – publikacja raportu;
  • zidentyfikowanie głównych przeszkód w automatycznym uznawaniu dokumentów o wykształceniu i opracowanie proponowanych strategii ich przezwyciężenia;
  • opracowanie sposobów ułatwienia dostępu do szkolnictwa wyższego uchodźcom i osobom w podobnej sytuacji życiowej;
  • webinarium podsumowujące wyniki projektu, dostępne dla instytucji i osób zainteresowanych tematyką uznawalności.

Informacje o projekcie na stronie koordynatora - w języku angielskim.

 logosbeneficaireserasmusleft pl 0

Udostępnij