Informacja o możliwości realizacji Sieci Akademickich w roku 2024/2025 w ramach Porozumienia CEEPUS III
Polskie Biuro CEEPUS informuje o możliwości przystąpienia szkół wyższych do Środkowoeuropejskiego Programu Wymiany Uniwersyteckiej CEEPUS III w roku akademickim 2024/2025.
Krajami członkowskimi Programu CEEPUS są: Albania, Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Macedonia, Mołdawia, Rumunia, Polska, Słowacja, Słowenia, Serbia, Węgry, Bośnia i Hercegowina oraz Kosowo - Uniwersytet w Prisztinie.
Jednostki uczelni aplikujące o pełnienie funkcji Koordynatora lub o prolongowanie istniejącej już sieci winny spełnić warunki opublikowane przez Centralne Biuro CEEPUS w Wiedniu:
- zarejestrować się (lub prolongować istniejącą sieć na podstawie przyznanych haseł dostępowych) w Elektronicznym Systemie Rejestracji Sieci (Network Application) na stronie www.ceepus.info;
- uzupełnić w systemie w ramach składanej aplikacji sieci akademickiej komplet dokumentacji Letter of Intenet oraz Letter of Endorsement wymagany zgodnie ze schematami postępowania opisanymi w systemie CEEPUS na stronie www.ceepus.info.
Jednostki występujące jako Partnerzy w Programie zobligowane są do zarejestrowania się w systemie oraz o wypełnienia stosownych danych w formularzu elektronicznym sieci, przesłania do swojego zagranicznego koordynatora dokumentów Letter of Intent oraz Letter of Endorsement w ramach rejestracji do sieci akademickiej. Tylko zarejestrowani partnerzy będą mogli być dołączeni do sieci przez Koordynatora.
Przypominamy, iż obowiązują wyłącznie aktualne druki listów intencyjnych dostępne do pobrania na stronie internetowej www.ceepus.info generowane są one bezpośrednio z poziomu aplikacji sieci akademickiej.
Ocenione formalnie zostaną jedynie projekty sieci akademickich, które:
• zarejestrowane zostaną w systemie CEEPUS III do dnia 15 stycznia 2024;
• posiadać będą uzupełnioną dokumentację do dnia 31 stycznia 2024 - wszystkie Letter of Intent i Letter of Endorsement – zarówno macierzystej uczelni, jak i uczelni współpracujących, na zasadach określonych na stronie www.ceepus.info;
• obejmować będą sieć składającą się z co najmniej trzech uczelni różnych państw-sygnatariuszy Porozumienia CEEPUS, na zasadach określonych na stronie www.ceepus.info;
• posiadać będą wyraźnie sformułowany program, umieszczony w odpowiednich punktach aplikacji. Długookresowy Opis Programu (Long Program Description) stanowi integralną część aplikacji sieci.
Złożone aplikacje na poziomie krajowym oceniać będzie Komisja Narodowa powołana przez NAWA oraz Komisja Międzynarodowa Programu CEEPUS na poziomie międzynarodowym. Przy ocenie aplikacji komisje będą brać pod uwagę tematykę (zagadnienie wiodące) sieci akademickiej - na podstawie długoterminowego opisu programu, proporcję wymiany pracowników naukowych i studentów, liczbę partnerów uczestniczących w programie, możliwość korzystania z zajęć w językach obcych i inne kryteria opisane w CEEPUS Scoring System.
Jednocześnie informujemy, że w myśl postanowień Porozumienia w ramach Programu CEEPUS Polskie Biuro CEEPUS działające w strukturze NAWA refunduje uczelni koszty:
• stypendiów zgodnie z aktualnym Zarządzeniem Dyrektora NAWA w sprawie określenia wysokości przyznawanych cudzoziemcom;
• przejazdu (najtańszym środkiem transportu) dla Polaków wyjeżdżających za granicę.
Powyższe koszty refundowane będą uczelni po realizacji stażu zgodnie z Zasadami Realizacji Wymiany Akademickiej w ramach Środkowoeuropejskiego Programu Studiów Uniwersyteckich CEEPUS oraz umowami ramowymi zwartymi pomiędzy NAWA i uczelniami.
Dodatkowe informacje (druki, adresy, oryginalny tekst porozumienia, informacje administracyjne i poradnik - przewodnik „Guideline to the Network Application Round 2024/25”) znajdują są na internetowej stronie Programu pod adresem www.ceepus.info. Wszelkie zapytania kierować można na adres Polskiego Biura CEEPUS:
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Polskie Biuro CEEPUS
Ul. Polna 40
00-635 Warszawa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.