Spotlight on recognition jako narzędzie wspierające pracowników instytucji szkolnictwa wyższego – podsumowanie warsztatów - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Warsztaty w dniu 21 maja 2024 roku zostały w całości poświęcone przedstawieniu Spotlight self-assessment tool.

 

Wydarzenie otworzyła Hanna Reczulska, Dyrektor Biura Uznawalności Wykształcenia NAWA, która powitała uczestników, a następnie opowiedziała o projekcie The Automatic Recognition in the European Education Area 2025 (AR25), w ramach którego zostało zorganizowane spotkanie.

 

Omówiono następujące zagadnienia:

  • Czym jest narzędzie Spotlight on recognition i jak powstało – Paulina Dobosz, Starszy Specjalista w BUW, przedstawiła informacje o projekcie Spotlight on recognition (SPOT), w ramach którego zostało opracowane narzędzie samooceny dla instytucji szkolnictwa wyższego – Spotlight self-assessment tool. Wyjaśniła w jaki sposób narzędzie zostało skonstruowane oraz opowiedziała o pozostałych wynikach działań w ramach SPOT, w tym o ogólnodostępnych źródłach informacji o uznawalności wypracowanych w ramach tego projektu.
  • Korzyści płynące z wprowadzenia narzędzia – Hanna Reczulska zaprezentowała uczestnikom szereg korzyści płynących z zastosowania narzędzia Spotlight i przeprowadzenia samooceny. Podczas prezentacji szczególną uwagę zwróciła na zagadnienie dotyczące zgodności procedur uczelni ze standardami i wytycznymi zapewniania jakości w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego – ESG (standard 1.4), dla którego narzędzie Spotlight jest instrumentem do osiągnięcia tej zgodności.
  • Jak zaplanować proces wdrożenia – Paulina Dobosz przeprowadziła uczestników przez proces implementacji narzędzia samooceny oraz zaprosiła wszystkich przedstawicieli szkół wyższych do udziału w projekcie. Zaplanowane na jesień 2024 roku sesje współdoradztwa, peer counselling sessions, umożliwią wymianę doświadczeń, a także będą miały za zadanie przeprowadzić uczestników przez cały proces dokonania samooceny przy użyciu Spotlight self-assessment tool, co zostanie zwieńczone raportem końcowym z przedsięwzięcia.
  • Case study: wdrożenie QA w ENIC-NARIC Polska – Hanna Reczulska oraz Joanna Nyga, Kierownik Zespołu Informacji o Dyplomach Zagranicznych w BUW, przybliżyły uczestnikom historie wdrożenia standardów jakości w krajowym ośrodku ENIC-NARIC w strukturach MNiSW, a następnie w NAWA. Szczególnie interesującym aspektem prezentacji było przedstawienie ewaluowanych obszarów oraz informacje o wprowadzonych dzięki nim usprawnieniom, które przyczyniły się m.in. do lepszej komunikacji z wnioskodawcami w procesie uznawalności.

 

Wydarzenie zgromadziło ponad 100 przedstawicieli szkół wyższych – serdecznie dziękujemy za udział!

Rejestracja na jesienne peer counselling sessions zostanie uruchomiona w drugiej połowie czerwca, liczymy na to, że możliwość wdrożenia Spotlight self-assessment tool pod okiem BUW spotka się z Państwa zainteresowaniem.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami ze spotkania oraz pełnymi informacjami o projekcie na stronie NAWA poświęconej AR25.

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

 

spotlight

NAWA logo

   ENICNARIC

  Cofunded by EU

 

 

Udostępnij