Welcome to Poland - ostatnia prosta! Nabór wniosków trwa do 2 lutego - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

To już ostatni moment, by złożyć wniosek w naborze do programu "Welcome to Poland". Na zgłoszenia jest czas do 2 lutego 2023 roku do godz. 15:00. (aktualizacja z 31 stycznia 2023 roku) 

Celem głównym programu jest umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki. W ramach tej edycji programu Welcome to Poland wspierane są m.in. następujące działania: aktywności związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w przyjmowaniu i obsłudze studentów, naukowców i kadry z zagranicy; organizacja lub utrzymanie tzw. Welcome Centre; rozwijanie Welcome Centre w celu zapewnienia standardów obsługi naukowców na poziomie rekomendowanym przez EURAXESS; świadczenie usług doradczych w zakresie MSCA; kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i naukowym oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia; rozwój współpracy z zagranicznymi absolwentami; rozwijanie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów projektu; działania promocyjne oraz tworzenie filmów, treści multimedialnych i tradycyjnych materiałów informacyjno-promocyjnych; szkolenia, spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą; organizowanie w Polsce międzynarodowych konferencji naukowych w celu upowszechniania wyników badań i działalności naukowej.

WtP AWF Wroclaw2

By pokazać, jak realizowane są te przedsięwzięcia w praktyce - przedstawiamy trzy realizacje w ramach wcześniejszych edycji programu Welcome to Poland.

1. Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu

Projekt „Welcome to AWF” stanowi istotny element w budowaniu, rozwijaniu i doskonaleniu szeroko rozumianej internacjonalizacji Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu. Dzięki finansowaniu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej NAWA, wdrożono narzędzia wsparcia nie tylko dla studentów i kandydatów z zagranicy, ale także dla kadry i gości przybywających do naszej Uczelni z innych krajów i zagranicznych instytucji partnerskich. Projekt realizowany był przez zespól ds. nauki i współpracy z zagranicą – Magdalenę Opala i Monikę Ilecką-Folcik oraz specjalistkę ds. rekrutacji Annę Olszańską, przy wsparciu Pani Prorektor Małgorzaty Słowińskiej-Lisowskiej oraz Pani Prorektor Agnieszki Pisuli-Lewandowskiej.

WtP AWF Wroclaw

Intensywna praca zespołu realizującego projekt Welcome to AWF zaowocowała utworzeniem Welcome Centre. Jest to punkt obsługi zagranicznych studentów, kandydatów oraz kadry z zagranicy, w którym osoby te uzyskują niezbędną pomoc i informacje. W ramach projektu opracowaliśmy i wydaliśmy przewodniki dla zagranicznych studentów oraz gości i kadry z zagranicy – dostępne w 2 wersjach językowych angielskiej oraz ukraińskiej (także on-line). Przygotowaliśmy 8 animowanych filmów instruktażowych i 10 spotów reklamowych, które służą kandydatom, studentom oraz kadrze z zagranicy lepiej poznać Uczelnię, odnaleźć się w nowym otoczeniu, zorganizować życie i studia w AWF. W tworzenie filmów zaangażowanych było wielu pracowników i studentów naszej Uczelni. Rozpoczęliśmy promocję Uczelni na portalach kierowanych do zagranicznych studentów i kandydatów takich jak Study in Poland oraz StudyLink, a także kampanię promocyjną Uczelni.

WtP AWF Wroclaw3

Zorganizowaliśmy Dni Drzwi Otwartych Welcome to AWF prowadzone w języku angielskim, polskim oraz ukraińskim, skierowane do kandydatów zagranicznych. Wyprodukowaliśmy 400 pakietów powitalnych Welcome Pack dla zagranicznych studentów, gości i kadry, a w nich między innymi kolorowe skarpetki „niedoparki” oraz torby ekologiczne.

WtP AWF Wroclaw4

- Dzięki tym działaniom budujemy międzynarodowy charakter naszej Uczelni, wzmacniamy i rozwijamy internacjonalizację, a także i przede wszystkim otwieramy Uczelnię na świat. Welcome Centre i działania promocyjne wspierają rekrutację i obsługę zagranicznych kandydatów i studentów, promują międzynarodową mobilność, wspomagają prowadzenie i rozwijanie badań naukowych na arenie międzynarodowej, a także promują Polskę, Wrocław i studia na AWF we Wrocławiu - mówią Monika Ilecka Fojcik i Anna Olszańska z AWF we Wrocławiu.

WtP AWF Wroclaw5

2. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku realizuje projekt „Wszystkie drogi prowadzą na UMB. Nowoczesne narzędzia rozwoju promocji zagranicznej i wykorzystanie technologii IT w budowie potencjału Uczelni” dofinansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach  Programu „Welcome to Poland” (nabór 2020). Projekt otrzymał 388 310,59 PLN dofinansowania. Realizacja projektu obejmuje okres 1 czerwca 2021 r. - 31 maja 2023 r. Projekt zakłada realizację czterech zadań, obejmujących rozwijanie potencjału uczelni do obsługi osób z zagranicy i promocję zagraniczną.

Pierwsze zadanie przewiduje usprawnienie komunikacji i wzmocnienie potencjału uczelni do obsługi studentów, doktorantów i naukowców zagranicznych poprzez rozbudowę anglojęzycznej aplikacji mobilnej myMUB.

WtP UMed Bialystok

Przed złożeniem wniosku, Dział Współpracy Międzynarodowej rozesłał do studentów i doktorantów zagranicznych ankietę, celem poznania ich opinii dotyczących kierunku rozbudowy aplikacji. Aplikacja jest dostępna w dwóch wersjach: Android i IOS. Można ją pobrać z dedykowanej strony startowej, która zyskała nową szatę graficzną po rozbudowie, jak również bezpośrednio ze sklepu Google Play i App Store.

- Po rozbudowie, aplikacja umożliwia zalogowanie się na własny profil, a następnie sprawdzenie indywidualnego planu zajęć czy odbieranie ważnych komunikatów skierowanych do konkretnego studenta zagranicznego, roku studiów czy grupy ćwiczeniowej. Powyższe funkcje są dostępne dzięki nowego modułowi -„Strefa Studenta” (Student Zone). Jest to zdecydowanie najważniejsza część rozbudowy aplikacji myMUB - tłumaczy Jakub Wszeborowski z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

Kolejne zadanie zakłada wzmocnienie potencjału Biblioteki UMB do obsługi cudzoziemców poprzez przedłużenie dostępu do aplikacji BrowZine. Aplikacja umożliwia przeglądanie e-czasopism na urządzeniach mobilnych. Dzięki środkom projektu, dostęp został przedłużony o 17 miesięcy. BrowZine to innowacyjne narzędzie stworzone przez przedsiębiorstwo Third Iron LLC. Aplikacja w intuicyjny sposób prezentuje czasopisma elektroniczne, umożliwiając korzystanie z nich za pomocą smartfona bądź tabletu. Oprócz tego, BrowZine dostępne jest w wersji przeglądarkowej, stwarzając komfortowe warunki do przeglądania e-czasopism za pomocą komputera. Narzędzie wychodzi naprzeciw trendom ukierunkowanym na mobilność i dostęp do informacji i wiedzy w każdym miejscu i czasie. Dzięki aplikacji BrowZine można m.in.:

  • przeglądać tytuły czasopism wg tematyki,
  • wyświetlać spisy treści bieżących i wcześniejszych czasopism,
  • stworzyć osobistą „półkę na książki” z ulubionymi periodykami,
  • udostępniać treści innym naukowcom za pomocą Facebooka i Twittera lub innych mediów społecznościowych.

Pełny dostęp do aplikacji BrowZine będzie aktywny do 31.05.2023 r.

Następne zadanie zakładało realizację praktycznych warsztatów online dot. wymiany dobrych praktyk z zakresu umiędzynarodowienia dla pracowników Działu Współpracy Międzynarodowej. Zostały zrealizowane dwie edycje warsztatów online. Pierwsze były prowadzone przez szefa działu odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową z Ghent University – najwyżej notowanej w rankingach międzynarodowych uczelni belgijskiej. Drugie warsztaty zostały przeprowadzone przez naukowca z Medical University of Graz, mającego wieloletnie doświadczenie międzynarodowe. Medical University of Graz jest jedną z najlepszych uczelni w Austrii.  Podczas warsztatów poruszono  tematy m.in. dotyczące obsługi studentów zagranicznych, usług dla absolwentów, akredytacji zagranicznych i rankingów, promocji internetowej, współpracy instytucjonalnej, organizacji wydarzeń integrujących osoby z różnych kultur i inne. Dzięki warsztatom, możliwe jest wprowadzanie kolejnych ułatwień dedykowanych zagranicznej społeczności akademickiej UMB.

Ostatnie zadanie obejmowało realizację kampanii reklamowej online w Irlandii i stworzenie profilu uczelni w globalnej wyszukiwarce studiów.

Kampania została przeprowadzona w sierpniu i wrześniu 2022 r. w mediach społecznościowych tj. Youtube, Facebook i TikTok oraz na irlandzkich portalach internetowych i czasopismach elektronicznych o tematyce medycznej lub edukacyjnej.

Kampania ta pozwoliła dotrzeć do tamtejszych kandydatów i ich rodziców oraz zainteresować ich ofertą UMB. Kampanię zrealizowała profesjonalna firma z branży marketingowej, która opracowała scenariusz, przygotowała reklamy, filmy promocyjne (na YouTube i TikToka) i wkład merytoryczny wg zasad copywritingu. W ramach projektu stworzono również profil UMB i wykupiono 24-miesięczną subskrypcję w globalnej wyszukiwarce studiów.

3. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

W ramach programu Welcome to Poland Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu w zespole Biura Rekrutacji realizował projekt pn. „Optymalizacja w zakresie kompleksowej obsługi studentów cudzoziemców poprzez organizację Welcome Point oraz wzrost zaangażowania studentów zagranicznych w działania promocyjne uczelni”.

WtP UPr Wroclaw1

Z myślą o zagranicznych kandydatach i studentach, jak i wzmocnieniu działania ze strony pracowników administracji uczelni zaangażowanych w internacjonalizację i przygotowanie organizacyjne do przyjmowania i obsługi cudzoziemców został utworzony Welcome Point.

- Doświadczenia projektu pokazały, że działania informacyjne oraz wspierające na rzecz  studentów zagranicznych przynoszą korzyści zarówno samym studentom, jak i całemu środowisku akademickiemu - zaznacza Paulina Boroń-Kacperek z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

Wsparcie w procesie adaptacji i wzmocnienie pozytywnych doświadczeń ma wpływ na postrzeganie uczelni jako przyjaznej zagranicznym studentom i w konsekwencji przyczynia się do zwiększenia liczby kandydatów na wrocławską uczelnie oraz do ich lepszego przygotowania do podjęcia studiów.

Przy udziale studentów zagranicznych powstały filmy promujące kierunki anglojęzyczne na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu  oraz studia w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej, a także seria podcastów i blog w języku angielskim, w którym studenci zagraniczni dzielą się swoim doświadczeniem studiowania na wspomnianym uniwersytecie we Wrocławiu. Te wspólne działania uczelni i studentów zarówno w procesie adaptacji w nowym środowisku, jak i w promocji zagranicznej są możliwe dzięki pozytywnym doświadczeniom studiowania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

WtP UPr Wroclaw2

Kampania reklamowa w projekcie prowadzona była dwutorowo – w Google Ads (kierowanie na YouTube) oraz w mediach społecznościowych (facebook/instagram), kierowana była na cały świat z naciskiem na kraje Europy Zachodniej i Północnej (m.in. Wielka Brytania, Irlandia, Norwegia, Niemcy, Szwecja).

WtP UPr Wroclaw3

Łącznie materiały wypracowane w projekcie zostały wyświetlone we wszystkich mediach w kampanii ponad 11 mln razy!

 

***

Na koniec garść informacji praktycznych na temat tegorocznego naboru Welcome to Poland 2022: długość trwania projektów to 12, 18 lub 24 miesiące, przy czym projekty powinny być zrealizowane w okresie między 1.06.2023 a 31.05.2025 r.

Każdy wnioskodawca w jednej edycji może złożyć maksymalnie 3 wnioski w systemie NAWA.

Kwota dofinansowania pojedynczego projektu wynosi od 100 tys. zł do 400 tys. zł.

Zachęcamy, by nie czekać ze złożeniem wniosku do ostatniego dnia.
Przypominamy, że wnioski można składać już tylko do 2 lutego 2023 r. do godziny 15:00 (aktualizacja z 31 stycznia 2023 roku).

Szczegółowe informacje dotyczące zasad naboru dostępne TUTAJ

 

Udostępnij