OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIAŁ W PROGRAMIE
nr 33/2022 z dnia 20 października 2022 roku - po aktualizacji z dnia 31 stycznia 2023 r.
I. ZAKRES NABORU
Na podstawie art. 19 ust. 1 Ustawy o Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej z 7 lipca 2017 r. Dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków o udział w Programie Welcome to Poland (dalej „Program”). |
II. OPIS PROGRAMU
Celem głównym Programu jest umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez finansowanie projektów związanych z: 1) budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie umiędzynarodowienia; 2) budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie przyjmowania i obsługi zagranicznych studentów, doktorantów, kadry dydaktycznej i naukowej; 3) promowaniem Wnioskodawców na arenie międzynarodowej, w szczególności poprzez współpracę z zagranicznymi absolwentami. |
2.2. Termin i inne warunki dotyczące złożenia wniosku
Termin złożenia wniosku | Nabór wniosków będzie prowadzony w terminie do 31 stycznia 2023 roku godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa) UWAGA!!! W dniu 31 stycznia 2023 r. termin złożenia wniosku został wydłużony do 2 lutego 2023 r. godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa) |
Sposób złożenia wniosku | Wyłącznie w formie elektronicznej w Systemie teleinformatycznym Agencji WYPEŁNIJ WNIOSEK |
Język w którym należy złożyć wniosek | Wniosek należy sporządzić w języku polskim |
Maksymalna liczba wniosków, jakie może złożyć Wnioskodawca | Maksymalnie 3 wnioski |
2.3. Zakres tematyczny działań realizowanych w ramach Programu
W Projekcie możliwa jest realizacja następujących działań: 1. działania związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w przyjmowaniu i obsłudze studentów, naukowców i kadry z zagranicy; 2. organizacja i utrzymanie miejsca dedykowanego obsłudze studentów, naukowców i kadry zagranicznej, tzw. Welcome Centre; 3. rozwijanie istniejących Welcome Centre w celu zapewnienia standardów obsługi naukowców na poziomie rekomendowanym przez EURAXESS; 4. świadczenie usług doradczych w zakresie MSCA; 5. zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego w pomieszczeniach do obsługi cudzoziemców i w miejscach, w których przebywają; 6. przygotowanie materiałów niezbędnych do uruchomienia i działania punktu Welcome Centre; 7. kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i naukowym oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia; 8. rozwój współpracy z zagranicznymi absolwentami oraz wykorzystanie ich potencjału w promocji Polski oraz polskiej instytucji w procesach edukacyjnych i naukowych itp.; 9. rozwijanie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów Projektu, w tym współpracy z absolwentami; 10. działania online służące dotarciu z przekazem informacyjno-promocyjnym do grupy docelowej (maturzystów, rodziców, studentów, zagranicznych absolwentów, naukowców itp.); 11. tworzenie filmów, treści multimedialnych oraz tradycyjnych materiałów informacyjno-promocyjnych, w atrakcyjnej formie prezentujących Polskę, uczelnię, sylwetki studentów, absolwentów itd.; 12. szkolenia, spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą (w tym udział w targach, organizowanie spotkań dla grupy docelowej itp.); 13. organizowanie w Polsce międzynarodowych konferencji naukowych w celu upowszechniania wyników badań i działalności naukowej. Wszystkie powyższe działania będą możliwe do realizacji zarówno w formie stacjonarnej, jak i hybrydowej oraz zdalnej. |
Wnioskodawcą może być podmiot prowadzący kształcenie w Polsce, tj.: 1) uczelnia, o której mowa w u.p.s.w.n.; 2) Polska Akademia Nauk w rozumieniu u.p.a.n.; 3) instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk w rozumieniu u.p.a.n.; 4) instytut badawczy w rozumieniu u.i.b.; 5) międzynarodowy instytut naukowy utworzony na podstawie odrębnych przepisów, działający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 6) instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, o których mowa 7) federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, o których mowa w art. 165 u.p.s.w.n. |
2.5. Możliwość realizacji projektu w formule partnerskiej
W Programie nie dopuszcza się realizacji projektu w formule partnerskiej. |
2.6. Ramy czasowe realizacji Projektu
Termin rozpoczęcia i długość Projektu | Projekt może być realizowany pomiędzy 1 czerwca 2023 r. a 31 maja 2025 r. Projekt może trwać 12, 18 albo 24 miesiące. |
2.7. Procedura oceny i wyboru wniosków do finansowania
Założenia ogólne | Wnioski podlegają ocenie formalnej oraz ocenie merytorycznej. |
Ocena formalna | Celem oceny formalnej jest weryfikacja wniosków pod kątem spełniania kryteriów formalnych wskazanych w niniejszym Ogłoszeniu i w Regulaminie Programów NAWA dla Instytucji. |
Ocena merytoryczna | Celem oceny merytorycznej jest weryfikacja wniosków pod kątem spełniania kryteriów jakościowych wskazanych w niniejszym Ogłoszeniu. |
Ocena merytoryczna wniosków w ramach Programu dokonywana jest przez ekspertów zewnętrznych w oparciu o poniższe kryteria: | |||
| Opis kryterium | Recenzenci | Zespół oceniający |
1. | Analiza potrzeb/problemów Wnioskodawcy i grup docelowych, na które odpowiedź ma stanowić realizacja Projektu | 0-15 | 0-15 |
2. | Cele Projektu i ich zgodność z celami i strategią Wnioskodawcy w zakresie umiędzynarodowienia oraz celami Programu, w tym dobór grup docelowych, do których kierowany jest Projekt | 0-20 | 0-20 |
3. | Działania projektowe wraz z uzasadnieniem i rezultaty Projektu oraz ich oddziaływanie | 0-28 | 0-28 |
4. | Wykonalność Projektu wynikająca z potencjału i doświadczenia Wnioskodawcy oraz sposobu zarządzania Projektem, jego monitorowania i ewaluacji | 0-15 | 0-15 |
5. | Zasadność kosztów związanych z realizacją planowanych działań | 0-22 | 0-22 |
Łącznie: | 0-100 | 0-100 | |
Waga oceny: | 0,4 | 0,6 | |
Maksymalna liczba punktów: | 100 pkt |
Kwota finansowania przeznaczona na realizację pojedynczego Projektu wynosi minimum 100 000,00 zł a maksymalnie 400 000,00 zł. 1. Koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację Projektu, w tym: 1) prowadzących szkolenia, wykłady i inne wydarzenia, seminaria, warsztaty i inne spotkania; 2) zajmujących się utrzymaniem punktu obsługi studentów i kadry z zagranicy w ramach tzw. Welcome Centre; 3) przygotowujących zmiany w serwisach internetowych oraz tworzących aplikacje mobilne; 4) przygotowujących merytorycznie lub graficznie informatory, przewodniki i inne materiały niezbędne do realizacji Projektu. Koszty wynagrodzeń obejmują koszty umów o pracę, dodatków zadaniowych, umów cywilnoprawnych lub innych składowych wynagrodzenia. Uwaga: koszty wynagrodzeń nie mogą przekroczyć 30% wartości Projektu. 2. Koszty organizacji szkoleń lub spotkań i innych wydarzeń w kraju lub za granicą: 1) koszty wynajęcia sal, sprzętu, nagłośnienia; 2) usługi hotelowe (np. nocleg ekspertów, prelegentów) i cateringowe (przerwy kawowe, lunch); 3) przygotowanie materiałów szkoleniowych, konferencyjnych i informacyjno-promocyjnych (w tym koszty powielania materiałów, zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych na potrzeby organizowanego wydarzenia); 4) koszty rozpowszechniania informacji o planowanym wydarzeniu (np. reklamy w Internecie); 5) inne koszty bezpośrednio związane z organizacją wydarzenia. 3. Koszty podróży i utrzymania – poniesione w związku z realizacją Projektu: 1) koszty podróży i utrzymania pracowników Wnioskodawcy poniesione w związku z wyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu; 2) koszty podróży i utrzymania osób współrealizujących Projekt (np. trenerów, ekspertów, prelegentów, zagranicznych absolwentów) poniesione w związku z wyjazdami/przyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu. Koszty podróży obejmują w szczególności koszty przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego, koszty wiz, koszty ubezpieczenia zdrowotnego, OC, NNW, koszty utrzymania obejmują w szczególności koszty noclegów i diet. 4. Zakup oprogramowania, sprzętu i wyposażenia: 1) przystosowanie serwisów internetowych oraz przygotowanie aplikacji mobilnych wspomagających proces obsługi studentów, kadry z zagranicy i absolwentów); 2) tworzenie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy); 3) zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia na potrzeby punktu tzw. Welcome Centre maksymalnie do 5% wartości Projektu. Zakup w Projekcie sprzętu i wyposażenia jest kosztem kwalifikowalnym tylko jeżeli sprzęt i wyposażenie są niezbędne do realizacji Projektu. Zakup sprzętu lub wyposażenia musi odbyć się w trakcie trwania Projektu, w budżecie należy wskazać, czy finansowanie obejmuje pełen koszt nabycia (tylko w uzasadnionych przypadkach), czy jedynie tę część amortyzacji, która odpowiada okresowi użycia na potrzeby Projektu oraz stawce rzeczywistego zużycia w ramach Projektu. W drugim przypadku obliczeń dokonuje się zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami krajowymi. W uzasadnionych przypadkach wydatki poniesione na zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych bezpośrednio powiązanych z przedmiotem Projektu mogą być kwalifikowalne w całości lub części swojej wartości zgodnie ze wskazaniem beneficjenta opartym o ich faktyczne wykorzystanie na potrzeby Projektu. 5. Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu: 1) koszty działań i kampanii informacyjno-promocyjnych, w tym online, w mediach społecznościowych oraz koszty pozycjonowania stron www; 2) koszty działań PR, w tym współpracy z blogerami, youtuberami itp.; 3) koszty przygotowania, tłumaczenia i produkcji materiałów informacyjno-promocyjnych, 4) koszty spotkań, nagród i działań ukierunkowanych na zagranicznych absolwentów; 5) koszty szkoleń niezbędnych do realizacji celów Projektu; 6) koszty zakupu dostępu do publikacji zagranicznych; 7) koszty przystosowania serwisów internetowych oraz przygotowania aplikacji mobilnych wspomagających proces studentów i kadry z zagranicy (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy); 8) koszty oznakowania budynków i pomieszczeń Wnioskodawcy; 9) koszty działań w zakresie EURAXESS i MSCA; 10) inne koszty bezpośrednio związane z realizacją Projektu i niezbędne do osiągnięcia jego celów. |
2.9. Kwota środków dostępnych w Naborze
Całkowita alokacja na nabór wynosi 15 000 000,00 zł, przy czym Agencja zastrzega sobie możliwość zwiększenia alokacji środków. |
2.10. Informacje dodatkowe
Schemat płatności – A i C, zgodnie z Regulaminem Programów NAWA dla Instytucji. Schemat raportowania – A i C, zgodnie z Regulaminem Programów NAWA dla Instytucji. Schemat A stosuje się do projektów trwających 12 miesięcy. Schemat C stosuje się do projektów trwających powyżej 12 miesięcy. |
2.11. Planowany termin ogłoszenia wyników Naboru
Ogłoszenie wyników Naboru nastąpi do 31 maja 2023 roku. |
2.12. Źródło finansowania Programu
Program w ramach aktualnego naboru jest finansowany wyłącznie ze środków budżetu państwa. |
III. ZAŁĄCZNIKI
- Regulamin Programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej dla Instytucji
- Wzór Formularza wniosku
- Wzór Umowy
- Wzór Pełnomocnictwa
- Podręcznik Beneficjenta (załączniki do Podręcznika dostępne są w zakładce "Dokumenty do pobrania")
IV. KONTAKT Z AGENCJĄ
W sprawie dodatkowych informacji, prosimy o kontakt (dni robocze, od godz. 9:00 do godz. 16:00):
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
ul. Polna 40
00-635 Warszawa
tel.+48/22 390 35 58
fax +48/22 826 28 23
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.