OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIAŁ W PROGRAMIE nr 24/2021 z dnia 9 września 2021 roku - po aktualizacji z dnia 14 września 2021 r
I. ZAKRES NABORU
Na podstawie art. 19 ust. 1 Ustawy o Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej z 7 lipca 2017 r. Dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków o udział w Programie Welcome to Poland (dalej „Program”). |
II. OPIS PROGRAMU
2.1 Cel Programu
Celem Programu Welcome to Poland jest wsparcie zdolności instytucjonalnej uczelni posiadających Kartę Erasmusa dla Szkolnictwa Wyższego oraz jednostek naukowych prowadzących kształcenie w obszarze obsługi zagranicznych studentów, doktorantów i kadry akademickiej. |
2.2 Termin i inne warunki dot. złożenia wniosku
Termin złożenia wniosku | Nabór wniosków będzie prowadzony w terminie do 10 listopada 2021 roku godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa) UWAGA !! W dniu 9 listopada 2021 r. termin złożenia wniosku został wydłużony do 17 listopada 2021 roku godz. 15:00:00 czasu lokalnego (Warszawa |
Sposób złożenia wniosku | Wyłącznie w formie elektronicznej w Systemie teleinformatycznym Agencji |
Język w którym należy złożyć wniosek | Wniosek należy sporządzić w języku polskim |
Maksymalna liczba wniosków, jakie może złożyć Wnioskodawca | Maksymalnie 3 wnioski |
2.3 Zakres tematyczny działań realizowanych w ramach Programu
W Projekcie możliwa jest realizacja następujących działań: 1. wsparcie szkoleniowe kadry dydaktycznej, naukowej i administracyjnej Wnioskodawcy zaangażowanej do przyjmowania studentów i kadry z zagranicy, w szczególności w obszarze kompetencji zarządczych, międzykulturowych, komunikacyjnych, językowych, analitycznych, informatycznych oraz innych wynikających z potrzeb szkoleniowych uczestników Programu – działanie obligatoryjne. 2. działania związane z przygotowaniem organizacyjnym Wnioskodawcy do obsługi studentów i kadry z zagranicy poprzez: 1) przystosowanie serwisów internetowych oraz przygotowanie aplikacji mobilnych wspomagających proces obsługi studentów i kadry z zagranicy; 2) przygotowanie informatorów, przewodników w językach obcych, zawierających w szczególności: zestaw informacji, które ułatwią proces obsługi studentów i kadry z zagranicy, zestaw praktycznych wskazówek funkcjonowania w środowisku Wnioskodawcy, społeczności lokalnej danego miasta; 3) przygotowanie i dystrybucja aktów wewnętrznych Wnioskodawcy związanych z obsługą studentów i kadry, norm zwyczajowych, zarządzeń, procedur w dwóch wersjach językowych – polskim oraz angielskim celem zapewnienia równego dostępu do informacji; 4) tłumaczenie materiałów dydaktycznych; 5) system anglojęzycznego lub polsko-anglojęzycznego oznakowania budynków i pomieszczeń Wnioskodawcy, którego celem będzie zwiększenie komfortu i ułatwienia aklimatyzacji nowych studentów i kadry zagranicznej. 3. rozwijanie działań związanych z internacjonalizacją „w domu” poprzez: 1) tworzenie grup o charakterze mieszanym pod względem narodowościowym; 2) przygotowanie kursów języka polskiego, w tym materiałów na potrzeby kursów dla zagranicznej kadry i studentów; 3) budowanie relacji pomiędzy studentami, pracownikami Wnioskodawcy a studentami i kadrą przyjeżdżającą z zagranicy; 4) wymiana doświadczeń nt. funkcjonowania w nowym środowisku; 5) umożliwienie dostępu do zagranicznych publikacji; 6) organizowanie międzynarodowych spotkań/wydarzeń, prowadzonych w języka obcych, etc. 4. kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i otoczeniu społecznym Wnioskodawcy poprzez; 1) organizację spotkań/warsztatów lub seminariów ukierunkowanych na integrację międzykulturową; 2) wymiana informacji nt. kultur krajów pochodzenia; 3) przeprowadzenie działań w zakresie integracji studentów i kadry z zagranicy ze społecznością Wnioskodawcy oraz miasta. 5. organizacja miejsca dedykowanego obsłudze studentów i kadry tzw. Welcome Centre poprzez: 1) opracowanie projektu architektonicznego punktu obsługi; 2) przygotowanie merytoryczne osób dedykowanych przez Wnioskodawcę do obsługi Welcome Centre; 3) przygotowanie materiałów niezbędnych do uruchomienia punktu w szczególności pod kątem oferty edukacyjnej Wnioskodawcy. 6. przystosowaniem uczelni do funkcjonowania w warunkach kryzysowych Proponowane działania muszą cechować się wysokim stopniem dopasowania do potrzeb grupy docelowej oraz celów Wnioskodawcy i Partnerów (w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie). |
2.4 Uprawnieni Wnioskodawcy
Wnioskodawcą może być podmiot prowadzący kształcenie w Polsce, tj.: 1) uczelnia, o której mowa w u.p.s.w.n. posiadająca Kartę Erasmusa dla Szkolnictwa Wyższego; 2) Polska Akademia Nauk w rozumieniu u.p.a.n.; 3) instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk w rozumieniu u.p.a.n.; 4) instytut badawczy w rozumieniu u.i.b.; 5) międzynarodowy instytut naukowy utworzony na podstawie odrębnych przepisów, działający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 6) instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, o których mowa 7) federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, o których mowa w art. 165 u.p.s.w.n. |
2.5 Możliwość realizacji projektu w formule partnerskiej
W Programie nie dopuszcza się realizacji projektu w formule partnerskiej. |
2.6 Ramy czasowe realizacji Projektu
Termin rozpoczęcia i długość Projektu | Projekt może być realizowany pomiędzy 1 maja 2022 r. a 30 kwietnia 2023 r. Projekt może trwać min. 6 a max. 12 miesięcy. |
2.7 Procedura oceny i wyboru wniosków do finansowania
Założenia ogólne | Wnioski podlegają ocenie formalnej oraz ocenie merytorycznej. |
Ocena formalna | Celem oceny formalnej jest weryfikacja wniosków pod kątem spełniania kryteriów formalnych wskazanych w niniejszym Ogłoszeniu i w Regulaminie Programów NAWA dla instytucji. |
Ocena merytoryczna | Celem oceny merytorycznej jest weryfikacja wniosków pod kątem spełniania kryteriów jakościowych wskazanych w niniejszym Ogłoszeniu. |
Ocena merytoryczna wniosków w ramach Programu dokonywana jest przez ekspertów zewnętrznych w oparciu o poniższe kryteria: | |||
| Opis kryterium | Recenzenci | Zespół oceniający |
1. | Analiza potrzeb/problemów Wnioskodawcy i grup docelowych, na które odpowiedź ma stanowić realizacja Projektu | 0-15 | 0-15 |
2. | Cele Projektu i ich zgodność z celami i strategią Wnioskodawcy w zakresie umiędzynarodowienia oraz celami Programu, w tym dobór grup docelowych, do których kierowany jest Projekt | 0-20 | 0-20 |
3. | Działania projektowe wraz z uzasadnieniem i rezultaty Projektu oraz ich oddziaływanie | 0-28 | 0-28 |
4. | Wykonalność Projektu wynikająca z potencjału i doświadczenia Wnioskodawcy oraz sposobu zarządzania Projektem, jego monitorowania i ewaluacji | 0-15 | 0-15 |
5. | Zasadność kosztów związanych z realizacją planowanych działań | 0-22 | 0-22 |
Łącznie: | 0-100 | 0-100 | |
Waga oceny: | 0,4 | 0,6 | |
Maksymalna liczba punktów: | 100 pkt |
2.8 Budżet projektu
Kwota finansowania przeznaczona na realizację pojedynczego Projektu wynosi minimum 100 000,00 zł a maksymalnie 400 000,00 zł. 1) Koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację Projektu, w tym w szczególności: a) prowadzących szkolenia, wykłady i inne wydarzenia, seminaria, warsztaty; b) przygotowujących zmiany w serwisach internetowych oraz tworzących aplikacje mobilne; c) przygotowujących merytorycznie lub graficznie informatory, przewodniki i inne materiały niezbędne do realizacji projektu; d) zajmujących się utrzymaniem punktu obsługi studentów i kadry z zagranicy w ramach tzw. Welcome Centre. Koszty wynagrodzeń obejmują koszty umów o pracę, dodatków zadaniowych lub innych składowych wynagrodzenia. Uwaga: koszty wynagrodzeń nie mogą przekroczyć 30% wartości Projektu. 2) Koszty organizacji szkoleń lub spotkań i innych wydarzeń w kraju lub za granicą: a) koszty wynajęcia sal, sprzętu, nagłośnienia, b) usługi hotelowe (np. nocleg ekspertów, prelegentów) i cateringowe (przerwy kawowe, lunch), c) przygotowanie materiałów konferencyjnych (w tym koszty powielania materiałów, zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych na potrzeby organizowanego wydarzenia), d) koszty rozpowszechniania informacji o planowanym wydarzeniu (np. reklamy w Internecie), e) inne koszty bezpośrednio związane z organizacją wydarzenia. 3) Koszty podróży – poniesione w związku z realizacją Projektu: a) koszty podróży i utrzymania pracowników Wnioskodawcy poniesione w związku z wyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu, b) koszty podróży i utrzymania osób współrealizujących Projekt (np. trenerów, ekspertów, prelegentów, zagranicznych absolwentów) poniesione w związku z wyjazdami/przyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu, c) Koszty podróży obejmują w szczególności koszty przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego, koszty wiz, koszty ubezpieczenia zdrowotnego, OC, NNW, koszty utrzymania obejmują w szczególności koszty noclegów i diet. 4) Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu: a) koszty zakupu dostępu do publikacji zagranicznych; b) koszty przystosowania serwisów internetowych oraz przygotowania aplikacji mobilnych wspomagających proces studentów i kadry z zagranicy (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy). c) koszty przygotowania i produkcji przewodników, informatorów, oraz innych materiałów informacyjno-edukacyjnych w wersji papierowej lub elektronicznej; d) koszty tłumaczenia ww. materiałów wytworzonych podczas realizacji projektu; e) koszty oznakowania budynków i pomieszczeń Wnioskodawcy; f) inne koszty bezpośrednio związane z realizacją Projektu i niezbędne do osiągnięcia jego celów. 5) Zakup oprogramowania, sprzętu i wyposażenia a) przystosowanie serwisów internetowych oraz przygotowanie aplikacji mobilnych wspomagających proces obsługi studentów i kadry z zagranicy), b) tworzenie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy), c) zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia na potrzeby punktu tzw. Welcome Centre - do 5% wartości projektu. Zakup w Projekcie sprzętu i wyposażenia jest kosztem kwalifikowalnym tylko jeżeli sprzęt i wyposażenie są niezbędne do realizacji Projektu. Zakup sprzętu lub wyposażenia musi odbyć się w trakcie trwania Projektu, w budżecie należy wskazać, czy finansowanie obejmuje pełen koszt nabycia (tylko w uzasadnionych przypadkach), W uzasadnionych przypadkach wydatki poniesione na zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych bezpośrednio powiązanych z przedmiotem projektu mogą |
2.9 Kwota środków dostępnych w Naborze
Całkowita alokacja na nabór wynosi 10 000 000,00 zł, przy czym Agencja zastrzega sobie możliwość zwiększenia alokacji środków. |
2.10 Informacje dodatkowe
Schemat płatności – B, zgodnie z Regulaminem Programów NAWA dla instytucji. Schemat raportowania – B, zgodnie z Regulaminem Programów NAWA dla instytucji. |
2.11 Planowany termin ogłoszenia wyników Naboru
Ogłoszenie wyników Naboru nastąpi do 30 kwietnia 2022 roku. |
2.12 Źródło finansowania Programu
Program jest realizowany w ramach projektu „Podniesienie kompetencji kadry akademickiej i potencjału instytucji w przyjmowaniu osób z zagranicy - Welcome to Poland” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. |
III. ZAŁĄCZNIKI
- Regulamin Programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej – Programy dla Instytucji
- Wzór Formularza wniosku
- Wzór Umowy
- Wzór Pełnomocnictwa
- Podręcznik Beneficjenta wraz z załącznikami
- WTP 2021 - najczęściej zadawane pytania
- WTP 2021 - najczęściej zadawane pytania cz. 2
IV. KONTAKT Z AGENCJĄ
W sprawie dodatkowych informacji, prosimy o kontakt (dni robocze, od godz. 9:00 do godz. 16:00):
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
ul. Polna 40
00-635 Warszawa
tel.+48/22 390 35 42
fax +48/22 826 28 23
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.