Celem głównym Programu jest wsparcie uczelni i jednostek naukowych poprzez finansowanie projektów ukierunkowanych na ich promocję za granicą. W ten sposób NAWA chce zaktywizować podmioty naukowe w kierunku nowoczesnego i skutecznego promowania oferty dydaktycznej i naukowej za granicą oraz przyczynić się do tworzenia efektywnych narzędzi pozyskiwania zagranicznych kandydatów na studia i pracowników naukowo– dydaktycznych.
Program skierowany jest do następujących jednostek:
- uczelnie,
- jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk,
- instytuty badawcze,
- międzynarodowe instytuty naukowe działające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W przypadku Projektów partnerskich wszystkie instytucje wchodzące w jego skład muszą należeć do ww. kategorii. Instytucja może złożyć w ramach naboru łącznie nie więcej niż 3 wnioski (jako Wnioskodawca lub Partner).
Działania, jakie obejmuje finansowanie w ramach programu:
- zintegrowane projekty i kampanie promocyjno-informacyjne,
- działania online w mediach społecznościowych,
- współpraca z blogerami, youtuberami i innymi osobowościami rozpoznawalnymi w sieci internet,
- pozycjonowanie stron www,
- kampanie Adwords,
- uatrakcyjnianie i podnoszenie jakości stron internetowych,
- dedykowane aplikacje mobilne,
- e-learning, aplikacje wspomagające kandydatów w rozpoznaniu swoich zainteresowań danym kierunkiem studiów,
- filmy, prezentujące w atrakcyjnej formie Polskę, region, uczelnię, warunki studiowania.
- wydawnictwa, broszury, raporty, przewodniki, materiały informacyjne,
- działania z zakresu PR,
- kontakty bezpośrednie realizowane w różnorodny sposób zarówno w kraju, jak i zagranicą, np. poprzez zaangażowanie obecnych studentów zagranicznych i absolwentów, wyjazdy do placówek edukacyjnych innych krajów, spotkania, udział w targach edukacyjnych za granicą, konferencje, zjazdy gromadzące grupę docelową bądź osoby, które mogą potencjalnym kandydatom przekazać informacje o ofercie