Podsumowanie roku z NAWA - NAWA

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

 

Kończący się rok pozwolił nam uruchomić nowe projekty, odbyć wiele wartościowych spotkań na całym świecie i przyniósł pomysły na przyszłość. Poniżej prezentujemy zestawienie 9 wyjątkowych wydarzeń 2019 r. 

  1. Nauka języka polskiego

W tym roku kursy języka polskiego cieszyły się wyjątkową popularnością, dotyczyło to zarówno letniej szkoły języka i kultury – w zajęciach uczestniczyło prawie 700 osób w kilkunastu ośrodkach w całym kraju, jak i zajęć prowadzonych w ramach Programu Lektorzy – ponad 80 wykładowców wyjechało do 32 państw na czterech kontynentach. W sierpniu, przed ich wyjazdem spotkaliśmy się w Krakowie: Polscy lektorzy NAWA gotowi do drogi Za uczących i uczących się trzymamy kciuki!

UMK NAWA 136 808x539 equal

  1. Urodziny NAWA

Drugie urodziny NAWA były dla nas okazją do organizacji konferencji Internationability of Polish Science and Higher Education, w trakcie której dyskutowaliśmy o rozwoju współpracy międzynarodowej polskiej nauki i szkolnictwa wyższego oraz o tym jak pokazywać dobrze uprawianą w Polsce naukę, aby zainteresować współpracą z polskimi uniwersytetami i jednostkami badawczymi najlepsze ośrodki zagraniczne. Podczas konferencji zainaugurowaliśmy publikację poświęconą sukcesom współczesnych polskich badaczy „Science in Poland in 34 Snapshots”, do lektury której zapraszamy tutaj.

  1. Konferencje branżowe i misje edukacyjne

W 2019 r. NAWA, wraz z silną reprezentacją polskich uczelni, po raz pierwszy była obecna merytorycznie na wszystkich największych konferencjach poświęconych internacjonalizacji szkolnictwa wyższego: NAFSAAPAIE i EAIE. W ramach misji edukacyjnych odwiedziliśmy Gruzję, Meksyk, Indie, Uzbekistan i Tadżykistan, Grecję, Wietnam, Kazachstan i Chiny. Dzięki wsparciu Ambasady RP w Taszkencie misja do Uzbekistanu spotkała z wyjątkowym zainteresowaniem, a w jej inauguracji udział wziął wicepremier kraju. Natomiast efektem misji edukacyjnych do Kolumbii (jeszcze w 2018 r.) i w Meksyku w 2019 r., był 10-krotny wzrost liczby aplikacji studentów z tych krajów do programu Łukasiewicza.

P1090369 1

  1. Poland My First Choice

W 2019 r. uruchomiliśmy czwarty program stypendialny dla studentów zagranicznych – Poland My First Choice. PMFC jest skierowany do uzdolnionej młodzieży z państw rozwiniętych, głównie Unii Europejskiej, ale wśród stypendystów są też obywatele Singapuru czy Izraela. Kilka dni temu mieliśmy wspaniałą okazję ich poznać podczas inauguracji programu: Stypendyści Programu im. Łukasiewicza i Programu Poland My First Choice wzięli udział w oficjalnej inauguracji. Powodzenia!

WL1 1725

  1. Program im. Ulama

Mobilność naukowców pozostaje jednym z naszych priorytetów, przy czym równie ważne są przyjmowanie czołowych zagranicznych badaczy, jak i wsparcie wyjazdów rodzimych uczonych. Program im. Ulama, który zainaugurowaliśmy w pierwszej połowie roku skierowaliśmy do tej pierwszej grupy, zapewniając uczestnikom doskonałe warunki: możliwość pracy w Polsce do 24 miesięcy i stypendium w wysokości 10 000 PLN. Cieszy nas liczba ponad 350 aplikacji, które wpłynęły do NAWA w pierwszej edycji i liczymy na wzrost zainteresowania w 2020 r.!

Logo Ulam

  1. Spotkania z Wami

W czasie ostatnich 12 miesięcy mieliśmy liczne okazje do spotkań z przedstawicielami polskiego świata akademickiego w całej Polsce. Dwie konferencje ”Direct to Internationalization”, webinaria, "Dni z NAWA" w Rzeszowie, Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Łodzi i wreszcie "Direct to Recognition", w trakcie którego zaprezentowaliśmy elektroniczny system „Kwalifikator” były doskonałymi forami do dyskusji i wymiany doświadczeń z naszymi przyjaciółmi i partnerami. Dziękujemy, że jesteście z nami!

IMG 9906

  1. Rowery w Marakeszu – i inne innowacyjne pomysły polskich uczelni

Do podstawowych zadań NAWA należy inicjowanie i realizowanie działań wspierających proces umiędzynarodowienia polskich uczelni i jednostek naukowych. Cieszymy się, gdy w te ramy udaje się wpisać skuteczny, a na dodatek ekologiczny marketing. Mobilna reklama w postaci 50 miejskich rowerów z logo Politechniki Łódzkiej na ulicach marokańskiej metropolii, była jednym z najciekawszych pomysłów z jakimi zetknęliśmy się rozpatrując aplikacje w ramach programu Nowoczesna Promocja Zagraniczna. Gratulujemy pomysłowości i cieszymy się, że tak wiele uczelni skorzystało do tej pory z programów kierowanych do polskich instytucji!

PL promuje sie w Afryce rowery w Marakeszu

  1. Publikacje dla studentów zagranicznych

W 2019 r. zaprezentowaliśmy nasze nowe publikacje tematyczne „Medical universities in Poland” i „Universities of Technology in Poland”, które spotkały się z dużym zainteresowaniem zagranicznych odbiorców, szczególnie przy okazji wydarzeń targowych z udziałem NAWA. Obie broszury są źródłem szczegółowych informacji o specjalistycznych uczelniach. Dla kandydatów na studia lektura obowiązkowa!

Okladka

  1. Cyfrowi ambasadorzy

Dla wielu Polska pozostaje nieodkrytym miejscem, a jak mówią Ci, którzy się nią zafascynowali – klejnotem. Chcielibyśmy aby coraz więcej osób miało okazję przekonać się, jak wspaniałym miejscem jest nasz kraj i jak dogodne daje możliwości tym, którzy chcą się tu kształcić. W tym celu szukamy wsparcia studentów i absolwentów polskich uczelni, którzy mogliby podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Dlatego uruchomiliśmy konkurs „Digital Ambassadors”.

nawa plakat grudzien 2019 korekta

Udostępnij